Portugāle cenšas sodīt uzņēmumus, kas izmanto valsts karogu, lai pārdotu grādīgos dzērienus

Izmeklēšanā, kas sakrita ar Eiro futbola čempionāta pēdējo posmu, konstatēts, ka uzņēmumi ir pārkāpuši reklāmas kodeksu.

Portugāles Patērētāju lietu ģenerāldirektorāts (DGC) šonedēļ paziņoja par nodomu sodīt trīs uzņēmumus par valsts karoga izmantošanu grādīgo dzērienu pārdošanai.

Minētajiem uzņēmumiem, kuri pārkāpa reklāmas kodeksu, var tikt uzlikts naudas sods no 2493,98 līdz 24 939,89 eiro.

Izmeklēšanas laikā no 8. līdz 15. jūlijam, kas sakrita ar Eiro futbola sacensību pēdējo kārtu, DGC analizēja 232 grādīgo dzērienu reklāmas.

Šīs reklāmas bija publicētas 53 tīmekļa vietnēs un sociālajos tīklos, tostarp Facebook un Instagram, un kopumā tika aptaujāti 20 uzņēmumi.

DGC arī uzsvēra, ka šie konkrētie pārkāpumi attiecas tikai uz sociālo mediju mārketingu, nevis uz tradicionālākiem reklāmas veidiem.

Tāpat kā daudzās Eiropas valstīs, arī Portugālē ir īpaši noteikumi par grādīgo dzērienu reklamēšanu.

Reklāmdevējiem ir aizliegts saistīt grādīgos dzērienus ar valsts simboliem, piemēram, Portugāles karogu.

Cits noteikums aizliedz reklamēt alkoholu radio un televīzijā laikā no plkst. 7.00 līdz 22.30, kā arī aizliegts ar šāda veida reklāmu reklamēt nepilngadīgos.

Attiecībā uz pēdējo punktu DGC trešdien pievienoja papildu brīdinājumu.

“Tā kā tiesību aktos nav ierobežojumu attiecībā uz laiku, kad alkoholisko dzērienu reklāma tiek pārraidīta digitālajos plašsaziņas līdzekļos, nav iespējams novērst, ka reklāma tiek pasniegta nepilngadīgajiem bez izšķirības.”

Pagaidām nav skaidrs, vai valdība veiks konkrētus pasākumus, lai novērstu šo tiesību aktu nepilnību.

Nesen veiktā izmeklēšana nav pirmā reize, kad Portugāles valdība ir sodījusi uzņēmumus par valsts simbolu izmantošanu grādīgo dzērienu reklāmā.

Divi līdzīgi pārkāpumi 2023. gadā izraisīja valsts disciplinārlietas, lai gan šīs lietas vēl nav pabeigtas.

Alkoholisko dzērienu nozare Portugālē ir nozīmīga gan ekonomikas, gan kultūras ziņā. Portugāle ir pazīstama ar saviem vīniem, īpaši portvīnu, kā arī citiem alkoholiskajiem dzērieniem, piemēram, Madeiras vīnu un dažādiem stiprajiem dzērieniem.

Portugāle ir viena no pasaules vadošajām vīna ražotājvalstīm. Vīns ir nozīmīgs eksportpreču segments, un to pārdod gan Eiropas Savienības ietvaros, gan ārpus tās. 2019. gadā Portugāles vīna eksports sasniedza vairāk nekā 800 miljonus eiro.

Grādīgo dzērienu nozare, īpaši vīna ražošana un eksports, nodrošina ievērojamus ienākumus valsts ekonomikai. 2021. gadā vīna eksports Portugālē sasniedza 925 miljonus eiro, kas bija augstākais rādītājs pēdējo 10 gadu laikā. Šī gada pirmā puse dod pamatots cerība, ka Portugāles izaugsme turpina pieaugt.

 

Leave a Comment